24 april 2015

FredagMedVinprovning



Ett snabbt tittut i bloggen innan jag hastar vidare på nya äventyr. Har hunnit med en del idag.
Röntgat fossingen på Jakobsbergs Sjukhus. Jag var först och faktiskt den enda i den obefintliga kön, uppropad på direkten, behövde inte ta av mig mer än högerdojjan. Sex bilder smackades av och sen hemåt. Tog högst fem minuter hela besöket, sjukvård när den är som bäst. Heja!

Sov lite halvdåligt, foten värker. Upp klockan 13.00 för att hämta bilen och lämna tillbaka Skodan.
3000:- kostade att lösa ut min lilla Renault, självrisken tydligen. Fin blev den i bak i alla fall, inte en repa och nytvättad också. Tack Anders Bilplåt!

Sen dags för handling med mor, inget ovanligt och humöret var på topp som alltid. Grrrrrrrrrr, icke!
På fikat efteråt lärde jag lilla mamsen att alla människor oavsett hudfärg, läggning, ålder, sjukdomar, nationalitet, värderingar m.m. har SAMMA VÄRDE. Hon höll förstås inte med men det visste jag redan. Men jag blir minst sagt chockad, stackars gamla människor som inte förstår bättre. Okunskap och ledsamt!

Hon kunde inte heller förstå varför vi springer på vinprovning varje dag. Jag som inte ens tycker om vin, men ni spottar väl ut såklart.
Fyra fel lilla mor: jag springer inte, inte varje dag, jag spottar inte ut och jag gillar vin. Kaaboom, så var det med den saken.

Nu ska jag hoppa in i duschen sen bär det av mot vackra Wenngarn igen. Ska springa på vinprovning idag igen som jag gjort varje dag sen dom öppnade.

Ha en härlig helg, jag är tokledig och kommer att passa på att njuta järnet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar