14 april 2015

Heippa!



Tyst, stilla, tomt, ensamt i huset. Inte ens Gustav brydde sig att väcka mig under dagen. Vad gör jag då när jag har alla förutsättningar att sova till 18.00 minst? Jo, jag vaknar 13.00 och är förbaskat utsövd! Galet!
Blir en powernap efter middagen, annars kan natten bli tröttsam.
Vi har så vansinnigt lugnt just nu så timmarna går långsamt, jag föredrar hellre lite lagomjobb då brukar klockan ticka på fortare. Tur att man jobbar med dom bästa så tjittjattande gör att man glömmer tiden och tröttheten.

Vad har jag roat mig med under eftermiddagen då? Jo, jag brände av två avsnitt av Svenska Hollywoodfruar, ätit fil och kårnflejjks och två äpplen, druckit en jäkla massa kaffe, hämtat posten, kliat, kammat och klippt tovor på Gustav, pratat i telefonen med Emilie och ett hotell och...håll i hatten VÅRDCENTRALEN!
Jag kan nu för alla stackare som har lyssnat på mitt gnällande om Diggilooskadan på höger fot berättat att jag bokat en läkartid på Stockholms Läns sämsta Vårdcentral, nämligen våran i Bro.
(Enligt en undersökning i någon tidning för inte så länge sedan)
Är en aningens skeptisk men tydligen måste jag börja i den ändan, sen remiss, ortoped, hittan/dittan,  konsultation för att till sist amputera skiten. Skojar förhoppningsvis...men någon form utav ingrepp lär det bli. Doktor Ewa har såklart redan satt en diagnos efter att ha googlat...och pratat med en kollega som har exakt samma besvär och symtom och jorå, fotleden är förkalkad. Och kalket måste spettas/hyvlas bort från fossingen....AJ! Jävla Diggiloo!

Nog om detta och över till något betydligt roligare, nämligen lite härliga bilder.



Känner ni igen den här godbiten?
 

 Näe, tänkte väl det. Det är ju min lilla pralin Stella!


I går skickade jag i väg mina två döttrar till Mr Wok för inhandling av lite lunchsushi. Skickade också, min vana trogen med mitt betalkort. Sushin smakade himmelskt och så även denna Ben & Jerryglass som också inhandlades.
Bara att konstatera, det blir att bada i vassen även detta år. Skitsamma, man lever bara en gång #YOLO och hellre vara frisk, fet, nöjd, glad (kanske med enbart en vänsterfot) och njuta av livets läckerheter d.v.s. sushi och B&Jglass.

Nu dags för middag, jag har slängt i hop en lasagne.  Sen blir det sängen ett par timmar igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar