24 april 2015

HelgensBegivenheter




Bro Vårdcentral, vad säger man om den? Bl. a att dom verkar jobba i en helt egen tidszon. Jag fick sitta och glo i väntrummet i 25 minuter innan det blev min tur. Fattar inte grejen, om dom nu hade ett personalmöte eller vad det nu var för något så vore det väl smartast att inte sätta upp några patienter klockan 14.00 om mötet slutar 14.25? Försökte förklara det för personalen i kassan som ursäktade sig med att mötet var försenat.
Jag köper motvilligt det men borde inte någon kanske nämnt det för dom väntade patienterna i det oerhört trista och opersonliga väntrummet?
När jag väl blev uppropad av Doktor Björn så ursäktade han sig i alla fall lite pliktskyldigast, bra där.


Diagnosen på foten var nog värre än jag trodde. Hoppas nu Doktor Björn satte fel diagnos men han verkade ganska säker. Ledbandet är totalavslitet och i värsta fall kan även benflisor dragits med vid själva skadetillfället. En ganska vanlig skada enligt honom, skillnaden är att dom flesta uppsöker läkarvård samma dag och inte åtta månader senare som lilla jag.
Höll i på att ge doktorn en rak höger när han undersökte foten, han vred, vände och klämde samtidigt och smärtan var för jävlig.

Remiss skickad till röntgen och jag kommer åka direkt från jobbet nu på morgonen till Jakobsbergs Sjukhus och få den biten avklarad. Dom har s.k dropin-tider vilket är oerhört smart.
Sen får vi se vad det visar, såklart hoppas jag att det inte alls är som doktorn tror. Om det nu skulle vara så så är tydligen operation det enda att ta till. Verkligen jättekul! Hej Kryckmadame!

Men som sagt, jag väntar med att deppa ihop tills röntgenläkaren sagt sitt. Å, andra sidan så syns inte alla skador på en vanlig slätröntgen. En magnetröntgen vore bättre.

Övriga händelse denna helg då? Lite blandat bandat, jag börjar med lite mammahandling på eftermiddagen. Senare blir det Wenngarn. Vinprovning men italienska underbart välsmakande charkuterier och fantastiska goda ostar som tilltugg i slottets källare. Längtar! Kommer garanterat bli mycket skratt som alltid när man umgås med denna härliga Wenngarnsfamilj.
Jogge är kvällens chaufför som ser till att hans gulliga svärföräldrar kommer hem ordenligt. Tack rara du!

På lördag ska jag äntligen få vara barnvakt åt mina små hjärtan. Emilie och Jogge ska på date, dom firar tydligen något stort med en brunch någonstans i stan och jag är glad att få vara med dom små medans deras päron äter sig mätta. En kombinerad frall/barnvagnspromenad hade jag tänkt mig. Få se om vi kommer längre än till parkeringen.
Kvällen tillbringar jag i Enköping (av alla ställen). Ska på konsert på Joar Blå med Anne och hennes väninna.
Vi ska se Återsken, en 25 man/kvinnostark showgrupp som enligt säkra källor ska vara så fantastiskt bra. Kommer bli superkul!  Här finns att läsa:  Återsken

Söndagen då? Ett oskrivet blad än så länge, kanske bara ägnar mig åt min favoritsyssla. Nämligen SSL.
Slö, Slapp och Likgiltig...Kommer bli en bra helg!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar