5 april 2015

KommerBliEnBraDagMedAllaHjärtan



Gömörron gött fölk!
Har drabbats av Ö-sjukan idag, fast nu gick den över. Skönt!
Sovit som en stock trots att jag satt uppe till 01.00 ch glodde på film. Minns ni att jag svamlade något om att jag skulle hinna med att se filmen Dagboken på dvd under min långledighet. Jossan på jobbet lånade ut sin till mig efter en natt då vi bl.a hade snicksnackat om bra filmer.
Än så länge har jag inte gjort det men lite lustigt,  sent igår visades den på tv. Jag började titta men orkade inte mer än halvvägs. Den slutade 02.20, sån tur då att jag kan spela fram dvd´n och se slutet senare.

Annars idag så här på påskdagen så har jag hunnit med att göra för första gången i mitt liv, en lammstek. Kan inte gå fel tror jag. I sådan fall skyller jag på Paolo, det är hans recept. Jag gör ofta mat just efter hans recept, är så gott och oftast väldigt enkelt för novisen vid spisen som jag.

Smällde ihop en potatisgratäng också när jag ändå var igång. Det är mitt bidrag till påskmiddagen här i Pettssonska senare idag. Resten står monsterkocken Rudolf för. Det blir röror, laxar, sillar, Jansson, potatis, ägghalvor och lite till. Jag har faktiskt ingen aning.
Efterrätten vet jag vad det blir, en smula ovanlig grej skulle jag tro. Men han har pratat om denna dessert sen han såg någon TV-kock göra den för länge sedan.
Tänker inte avslöja här och nu eftersom det ska vara en överraskning för tillresta gäster.
Bild utlovas senare såklart, nu ska jag höppe in i döschen...oj, fick ett återfall.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar