5 augusti 2011

Fredagsmiddag

 Skönt att mina gästkockar är hemma från sin resa nu! Det blir så mycket roligare och framförallt godare mat då.
Idag grillades de äkta italienska vansinnigt goda korvar på grillen. Till detta serverades en kall potatissallad. Den innehöll en massa gott bl.a potatis (va?? otippat?!) parmesan, rödlök, körsbärstomater och ruccola. Som vanligt hade vi inga som helst svårigheter att äta oss mätta och nästan hamna i matkoma.
 Så här sitter vi oftast numera, som fånar med varsin Ajfån (ordvist signerad norska gutten Micke)
Vi spelar Wordfeud, ett Alfapetspel som jag nämnde redan igår.
Beroendeframkallande är bara förnamnet på detta stolleprov! Det plingar till hela tiden i telefonen då någon av mina motspelare gjort ett drag. Just nu spelar jag mot Alexandra, Andreas, Jogge, Yvonne och Carro.
Nyss körde Bitte igång också. Hon hade tydligen spelat länge, och det märktes kan jag säga. Där åker man på storstryk!
Långa välbetalda ord spottar hon ur sej medans jag kontrar men korta fjuttiga 8-poängsord.
Men övning ger färdighet. I morgon har jag 50 mil på mej att spela, Emilie får köra till Ullared.
Jag har då inte tid! Nu måste jag röja lite och packa lakan.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar