23 augusti 2011

Skitskor



Nu blev det lite tid för kontorsarbete, d.v.s bloggning. Oj, vad jag inte har legat på latsidan idag.
Har haft fullt upp som vanligt!

Har varit en tur till Skopunkten och lämnat tillbaka dessa skor.
Trasiga efter endast två gångers användning.
En tur in på Plantagen för att köpa lite planteringskrukor och jord.
Har fått ett ryck av blomsterkaraktär. Ska nämligen försöka hålla mina pelargoner vid liv även efter sommaren.
Jag gillar pelargoner och har nu planterat om dom. Hade tänkt att dom skulle få bo i köksfönstret i fina nyinköpta ytterkrukor av zink.
Blir det bra utlovas bild, blir det inte bra får ni se ändå.
Tycker det blir lite gammaldags känsla med pelargoner i köksfönstret, synd bara att dom luktar så illa.

Men mestadels av min dyrbara tid har idag ägnats åt Wordfeud, det blir lätt så.
Nu har även min vän Ingrid börjat spelat och hon är riktigt bra!
Men en som jag inte har en endaste chans att vinna över är Fru Sobeus, herregud!
Hon började på ett nytt spel i morse och det första människan gör är att dunka på med ett ord värt 108 poäng.
Men tack så mycket! Jag svarade med ett värt....4 poäng, typ!
Syster Anne har också gaskat upp sej, hon har vunnit två gånger nu över mej, tror jag.

När min lille man kom hem förut så berättade han att en han kände hade fått en sån där "block-out"
Läskigt, han hade varit som "borta" i tre minuter. Bbbbrrrrrr......otäckt!
I min lilla värld heter det black-out men jag tror det var det han menade.
Kaffe nu och gos med mammas lilla Puppelure.

1 kommentar: