14 augusti 2011

Vi ska flytta!


Snart flytt till Spanien
Lördags-Daiquiri
Hej på er så här i sena nattatimmen!
Idag har jag haft det jättebra. Min vän Ingrid kom med tåget 14.45. Jag hämtade henne vid pendeln, sen for vi på en liten sightseeing i Bro.
Jag ville visa henne våran gamla skola, Härneviskolan där vi gick i klass 1 till 6.
Den är nästan helt jämnad med marken nu. Kommunen ska bygga ny skola, lite ledsamt att se denna idylliska skola vara riven.
Sen åkte vi hem och fikade med gott kaffe och vaniljbullar. 
Lite senare visade jag mina talanger i drinkblandning, jag gjorde en mycket god Strawberry Daiquiri.
Nästan lika god som den Emilie gjorde igår!
Kvällen gick och vi pratade på. Rolf servade oss med räkbakelser, grillat och vin.
Han skötte sej utmärkt förstås. Senare chockade han mej och tyckte att vi skulle sälja huset och flytta till Spanien.....ja inte nu men typ om 6 år!
Vore kul och skönt med ett varmare klimat året om, självklart vill jag det! Jag som hatar vintern!
Men om jag nångång får barnbarn så är Spanien ALLDELES för långt bort!
Vid 23.00 tackade Ingrid för sej och gick till bussen, hoppas det inte dröjer allt för länge tills hon kommer nästa gång. Men hon har lovat att hälsa på oss i Spanien. Vi måste ha minst ett gästrum.

Nu har köket förvandlats till illegal spelhåla igen. Micke, Mino, Jogge och Emilie spelar Monopoly Revolution. Verkar kul, istället för monopolpengar har man ett kontokort laddat med 15 miljoner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar