5 augusti 2011

Schlagergalan Pride 2011

Som den sanna schlagernörd jag är så var jag på plats redan 16.30. För säkerhetsskull ända längs fram också. Hela spektaklet skulle inte dra igång förrens klockan 18.00. Skulle jag orka stå i denna värme och stekheta sol så länge och vänta?
Molly Sandén och Björn Kjellman soundcheckar och jag håller på att försmäkta i den otroliga hettan.
Jag pallade inte solen utan drog mej mot den högra delen framför scenen istället, där välbehövlig skugga fanns. Fredrik Willstrand hade dammats av och sjöng Fem i tolv från Melodifestivalen för måååånga år sen.
Min favorit Anna Book som numera är så stor att hon kallas för Anna Bibliotek rev av en favorit, Samba Sambrero.
Mattias Holmgren sjöng vackert och inte ett öga var torrt.
Här är mina fina vänner Nettan och Åsa.Vi höll i gång hela kväll och skrålade med.
Hade superkul!
Allas vår Kikki Danielsson var den artist som drog mest applåder och jubel. Alla sjöng med!
Sara Löfgren dunkade på med sin gamla schlagerhit.  Ca 10 000 personer uppskattades publiken till. Proppfullt alltså!
Ann-Louise Hansson, Siw Malmqvist och Towa Carson. Tre pantertanter som håller än, vilket jubel nästan i Kikkiklass!
Jenny Silver framförde sin låt från årets mello och Pernilla Wahlgren sjöng inte Piccadilly Circus.
Men senare hade hon visst gjort det, när jag hade gått hem. Typiskt!
Arja Saijonmaa och Lotta Engberg, galet jubel.
Pantertanterna på nytt, publiken jublade "en gång till!" och dom fick göra ett framträdande till. Publiken var alldeles till sej!
Björn Kjellman, jag säger bara VILKEN KILLE! Utan hans presentationer och proffsighet hade inte det varit alls lika bra. Han är otrolig! Tryck på gilla!
Den coola Onepiece i Pridefärgerna fanns att köpa för 1000:-.

Sen tog batteriet på kameran slut och det började skymma.
Men det var flera artister som uppträdde. Bl.a Sanna Nielsen, Kate Ryan, Shirley Clamp, Pontus Platin och flera melodifestivaldeltagare från andra länder såsom Danmark, Norge, England, Österrike, Polen och Turkiet.

Klockan 22.30 gav ryggen upp, då hade jag stått i 6 timmar och hade ont som sjutton i både rygg och fötter. Jag gav upp fast det var långt ifrån slut. Kan ha missat flera artister men sånt är livet.
Men trots detta så hade jag en superrolig kväll med 10000 andra schlagernördar.
Är imponerad av att denna storslagna konsert är gratis och att man får se hela Sveriges artistelit alldeles utan att betala ett öre.
Nästa år är jag där igen, garanterat!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar