7 augusti 2011

Söndagsshopping

 Söndagen började med tidig uppstigning. Klockan 08.05 parkerade vi lilla Clion i ösregnet och ryckte snabbt åt oss en kundvagn, idag var det Blå 1567 som fick vara våran packåsna.
Vi travade snabbt för att slippa bli dyngblöta in i ett folktomt varuhus.
Hittade på direkten superfina kuddar som jag inte köpte. Emilie var bra sugen på zebrakuddarna men inte heller dom fick följa med hem.
 Vi shoppade på i godan ro. Tror faktiskt det var mer personal än kunder under dom första morgontimmarna. Emilie fyndade nytt porslin. Fyrkantiga, vita fina tallrikar, assietter och skålar.
 Roliga tavlor för 9.95:-. Letade efter passande namn och se vad jag hittade! Hej mina svägerskor!
 Efter dryga två timmar var vi nöjda! Blev ett gäng gula kassar, som vanligt!
 Allting packades in i den väntande bilen som blev ganska proppfull!
Ett varv in på MQ Outlet och sen var flickebarnet bankrutt. Fast därinne hittade hon ett par jättefina chinos för 50:-!

Nu började vi då våran resa hemåt. Men först så köpte vi med oss ett gäng munkar och en god latte.
Mina arbetsuppgifter under resan var:

  • Ha hand om handbromsen
  • Vara diskjockey och leverera skivor till apparaten
  • Hetsäta godis
  • Hålla chauffören vid liv med glada tillrop och roliga ordvitsar
Klarade allt utmärkt! Det rullade på bra, Emilie är en duktig chaufför. Stannade för tankning i Bredaryd.
Vi lyssnade på gamla CD-skivor och sjöng med för full hals. "Hallå där ute jag är vild och skild", "Hero", "Jenny let me loves you", "Empty room" och andra gamla schlagerhits.
När vi tröttnade på det så kom jag på en lek, perfekt att leka i bilen. Och det är inte kurragömma!
Jag kallar den Ordramsan rätt och slätt.
Den går till så här:
Jag säger ett namn t.ex Kjell, då ska Emilie säga ett namn som börjar på L, då sa hon Lena. Min tur då sa jag Anna osv. Fattar ni?
Tror ni kanske behöver öva ett par gånger, sen förstår ni........det är en kul lek.
Trodde vi skulle kunna roa oss ända till Stockholm med detta. Men icke, redan i Värnamo efter 6 kilometer tog det stopp.
Fanns inga namn kvar på N då! Och då var vi alltså bara i Värnamo.......helt otroligt!

I Norrköping var det lunchstopp. Helgens tema vad det gäller mat var Hamburgare rakt i genom.
Sen behöver vi inte orda mer om det!

Framåt Södertälje började då trafiken att tjocka till sej, som alltid i Södertälje. Det gick lååååångsamt framåt i snigelfart.
För att minimera risken för blodsockerfall och lite tristess så kopplade jag loss mej för att bege mej bakåt i bilen, till lagret.
I någon av alla dessa gula kassar låg det Plopp. Hittade Plopppåsen (oops, tre P!) och jag levererade till chauffören. Hon piggade på sej men som sagt det var i grevens tid.
Nu var det läge att leka ordramsan igen, i den stillasittande bilkön.

Den är gången var det kategori: Något man kan äta!
Plättlätt trodde jag. Men det tog tvärstopp när Emilie sa nougat och jag kontrade med tapetklister.
Kom inte på något mera på T, allt var redan sagt, jag förlorade ungefär samtidigt då trafiken kom igång igen.
Vi upptäckte då att det även idag var en ofokuserad bilförare som istället för att hålla sej på vägen valde att krascha rätt i i mitträcket! Jävla amatörer!
Vi blev alltså 1 timme sena på hemvägen också.

Klockan 18.30 skuttade vi in till våra förväntansfulla familjemedlemmar under sången "Hallå där ute jag är vild och skild".
Alla jublade och var lyckliga över alla fina gåvor vi köpt till dom.

PS. Detta inlägg kommer under vecka 33 komma ut som talbok.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar