12 augusti 2011

Nyanställd vakthund

Får jag lov att presentera:
Amy, en härlig 1-årig, fyrbent varelse på 40 kilo!


 Amy är en italiensk mastiff och i vanliga fall skulle jag skräckslaget backat försiktigt bakåt och låst in mej i närmsta garderob om jag hade mött henne.
Men den här underbara tjejen fick mej att tänka om. Hon tog mej med storm, la sitt huvud i mitt knä, satt fint när hon fick godis och somnade ganska snabbt. En riktig vakthund?!!! Eller?
Snarkade gjorde hon också, sötnosen.
Hon hittade en kvarglömd halväten macka på ett bord som hon mumsa i sej fortare än kvickt.
Oj, vad jag gillade henne och jag var inte ett dugg rädd heller.

Annars så har denna natten varit en utav dom behagligaste, kan ha att göra med hundsällskapet.
En skön natt med sovande boende och hund och lagom att göra.
Nu ska jag sova ett tag för att sedan var pigg inför kvällens övningar, minikräftskiva och spelkväll.
Måste spela mina nyinköpta Ullaredsspel.
Godnatt mina vänner!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar