2 augusti 2011

Uppe med tuppen!

Godmorgon!
Här sitter jag allaredan efter en natt med minst sagt dålig, knapphändig sömn. Hade svårt att sova eftersom Rolf befann sej ensam i ett väntrum på Danderyds sjukhus med ont i benet.
Och som han har väntat! Han stämplade in 19.11 och klockan 05.30 kom då till sist en läkare som inte kunde säga vad det är för fel på benet. Han har tillbringat hela natten sittande i ett jäkla väntrum.

Nu klockan 07.15 ska han på röntgen och ultraljud.
Fattar ni! Då har han varit där i 12 timmar! Och fortfarande inte färdig! Katastrof!
Roade mej med att Wikipedia lite. DanderydsSjukhus har ett upptagningsområde på 450 000, alltså närmare en halv miljon människor.
 Endast två läkare arbetade under kvällen och natten, helt sjukt! Klart det blir väntetider och suspekt värk, svullnad och rodnad i ett ben är förstås inte prio 1.
Ska åka och hämta honom när han är klar. 

Men eftersom jag är extremt noggrann att inte köra bil dagen efter vinintag så hittade jag en sida på internet där man kunde beräkna det hela.
Blev lite förvånad när det stod att jag inte var redo för bilkörning förrens om 473 timmar!
Herregud, jag drack tre glas vi mellan klockan 13-17 igår. Tar det verkligen 19 dagar är få ur kroppen?
Men så slog det mej att jag hade skrivit in ett par nollor för mycket, det där med cl, dl och ml har aldrig varit min starka sida.
Såklart var jag körklar när jag väl fick till det rätt!
Nu frukost!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar