22 augusti 2011

Pappatajm

Pettssonska Palatset har utökat utbudet av antal soffor. 
Numera har vi även en liten söt bäddsoffa stående mitt på golvet i stora rummet.
"Stora rummet"? Varför säger vissa så om vardagsrummet? När jag var liten och söt var jag jätte lycklig när man fick vara i just stora rummet. 
På lördagskvällarna poppade min pappa popcorn och vi fick dricka läsk och mumsa popcorn i stora rummet samtidigt som vi tittade på Hylands Hörna.
Självklart så ska inte Emilies bäddsoffa stå parkerad där den står så länge till. Vi väntar bara på bärhjälp, den ska upp en våning till det övriga möbelmagasinet. Jädrar vad soffor vi har där!

Pastan med bacon och kantarell blev iaf supergod. Middagsgästerna utökades likt soffantalet med ytterligare en hungrig gäst. Nämligen Jogge. Han är alltid välkommen såklart.
Alla blev mätta och belåtna och under röjningen i köket fick vi främmande...."främmande"?
Det är också ett ord jag förknippar med barndomen. Jag var tvungen att vara hemma på kvällen för att det skulle komma främmande....vilket ord?!
Oftast var det grannkärringen eller någon släkt som kom och dom var lång i från främmande....kände dom väl.
Ja, i alla fall så kom Micke och Ingrid på besök, inget kaffe ville dom ha men lite läsk gick ner.
Snart ska jag bänka mej i soffan, säsongspremiär för Svenska Hollywoodfruar i kväll.
Maria Montanzami är min favorit såklart.

3 kommentarer:

  1. jag måste börja läsa tv-tidningen! Jag missar ju alla roliga program på tv! Förresten, vilken kanal går Hollywood fruar på? Säkert 5:an, den har ju inte jag. ÅÅÅHHHH! Typiskt! Måste göra något åt detta, å det snaraste!

    SvaraRadera
  2. Hejsan ! Länge sen jag skrev något här men jag har läst varje dag vill jag lova. Kanske har du en soffa att sälja till min fattiga dotter ?? gärna en bäddsoffa men inget tvång hoppas vi ses snaaaaart

    SvaraRadera
  3. Japp jag har också väntat och längtat efter de där knasiga fruarna och efter att ha sett programmet så måste jag säga att de är helt knäppa, ha ha

    SvaraRadera