3 augusti 2011

Fyndat

 Jäklars vad varmt det varit idag!
Erika och jag har roat oss med lite nödvändig shopping. Första stopp var Cervera och byte av ett fint  men defekt trevåningskakfat hon fått i present.
Det gick smärtfritt och nästa anhalt blev Plantagen och en god latte på Waynes. En liten söt pelargon fick följa med därifrån.
På Skopunkten hittade vi varsitt par reaskor. Katching!
Sen blev det Willys i Veddesta där Erika storhandlade mat och potatis för flera dagar/veckor framöver.
Hem till flickebarnet och uppackning av varor. Jag försökte mej på att skruva ihop trevåningskakfatet men det gick inget vidare.
Den måttligt intresserade damen i kassan hade nämligen gett Erika en förpackning utan själva pinnar och skruvar i.
Så på vägen hem stannade jag till och fick det bytt ytterligare en gång, hon bad faktiskt om ursäkt!

Nu har vi ätit lite lätt. Jag gjorde en caesarsallad som var mycket god.
Vid 18.00 ska vi till Yvonne på torpet och träffa en himla massa Petterssonare och en och annan Karlsson också. Kanske även familjen Helltorn, vad vet jag?
Men först ska farfar hämtas på vägen.
Blir en trevlig kväll med mycket skratt får jag hoppas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar