23 augusti 2011

Hej på er!
Håller för fullt på med HLR här hemma, ni vet hjärt-lungräddning. Men det verkar kört, det är totaltyst!
Dom är döda, vissna, slakna och alldeles stilla....som tur var är det ingen människa eller djur jag svamlar om utan mitt oumbärliga handsfree till min om möjligt ännu mera oumbäriga Iphone.
Jag tvättade i går och som jag tvättade! Tvättade som satan..... kläder, strumpor, handdukar, arbetskläder....och just det...mitt handsfree!

Hur det har kommit in i tvättmaskinen förefaller sej fortfarande vara en olöst gåta, jag fattar ingenting. Men tvättade är dom, i 60 grader till och med och totalt obrukbara.
Fast hörlurarna fungerar faktiskt men inte micken där man pratar.
Blir att köpa nya ASAP (as soon as possible, betyder det om ni inte hajjade)

Tittade på Svenska Hollywoodfruar igår och vad säger man? Maria Montazami verkar väl vara den som är brightas i det där gänget. Charmigt förvirrad och jag älskar hennes dialekt.
Isabel lärde mej ett nytt ord, isvarmt. Ska komma ihåg det till nästa sommar när vi gnäller om att det är så himla varmt "Oj, vad det är isvarmt!"
Jag äter flera gånger hellre Rolfs handtrillade köttbullar än Gunillas blaffor med mer lök än färs i.
Och lilla dementa mamma får tillbringa sina sista dagar i Amerikatt för att hon blev inlåst på demensboendet i Sverige...skam på torra land!
Ett familjeporträtt i jätteformat med Gustav och mej är redan bokat. Kanske han skulle behöva lite extensions på sin rakade svans? Självklart ska även Gustav och jag på SPA någon dag, han längtar redan efter helkroppsmassagen utförd av en redig välväxt karl.
Och sen heter jag faktiskt EWA-MARIA kom ihåg det, viktigt med hela namnet enligt divan
Agnes-Nicole som sjunger sämre än Ingvar Oldsberg.

Nu ska jag åka till Skopunkten och lämna tillbaka mina skor som har gått sönder efter endast två gångers användning.

1 kommentar:

  1. Prova att lägga din handsfree i ris. Har en kompis som tvättade sin mobil och hon la den i ris och efter en vecka kom den igång och fungerade.

    SvaraRadera