31 augusti 2011

Vad är det där???



Just dom orden sa Rolf när han satte sej till bords idag.
"Vad är det där?" samtidigt som han tittade mycket skeptiskt med rynkad näsa på min nylagade kantarellpasta.
Sen kom nästa fråga "Är det bara kantareller i?"
 Frågorna och kommentarerna fortsatte:
Varför hade jag sådan konstig pasta?
Det där är inte pasta?
Det smakar ju inget....o.s.v.

Lille Rolf!
För det första: Pasta finns numera i alla dess sorter och former.
För det andra: Är ganska säker på att all pasta smakar likadant.
Och för det tredje: 70-talet ringde och ville ha tillbaka sina makaroner.

För Rolf som ni vet är fientligt inställd till allt som kom efter 1972 anser att makaroner och spaghetti är pasta. Allt annat är nymodigt trams som smakar illa!

Nå, i alla fall så åt Emilie och jag varsin stor portion medans maken tog åt sej likt en fluglort på tallriken. Jag tyckte det var mycket gott! Är ganska säker på att en nattmacka kommer slinka ner i hans mage innan sänggåendet.

Vill ni testa denna otäcka maträtt så finns receptet här:
http://www.alltommat.se/recept/Pappardelle-med-frasta--kantareller-trumpetsvamp-och-rosmarin-18115

I morgon ska jag koka potatis....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar