6 augusti 2011

Roadtrip to Ullaride

 Det började fint våran resa. Startade 8.05 från hemmet och Emilie körde som en gud.
Mamma satt bredvid och drack kaffe ur medhavd termos.
Stannade sedvanligt till i Jönköping för intag av lunch, modell nyttig.
 Resan fortsatte på E4:an söderut. Strax före Linköping tog det tvärnit. Gick inte och köra en centimeter, folk hade parkerat och vandrade håglösa med kameror i händerna längs vägbanan. Som grädde på mitt redan så allergiska mos så råkade vi hamna bredvid en lastbil fullastad med illaluktande hö!
Jag fick andnöd och höll på att krackelera.
Emilie tog fram sin lille vän Macen och började surfa runt i hopp om att finna orsaken till denna plötsliga tvärnit. Som dessutom fördröjde våran shopping avsevärt.
 Efter sirkalisa 1 timme så var trafiken igång knapphändigt igen. Jag fick min andning tillbaka om än var jag lite blå typ ljusblå.
Två snedseglande bilförare hade voltat med sina bilar såg vi lite längre fram sen. Amatörer!
 Prick 14.30 seglade vi in på Gekås. Emilie utbrast redan efter 10 sekunder "Fan vad billigt!"
och fortsatte sitt sökande efter billiga men ändå fina kläder.
 Det obligatoriska kompiskortet taget någonstans bland avdelnigen för randig kläder.
 Jaa, en sån har jag alltid velat haft!
 Så här glad blev flickebarnet när hon fick se Morgan live! Va! Ser han ut såååååå?
Klockan 17.00 var vi betalade och klara. Blev billigt idag, detta var ju bara försöksomgången.
I morgon är det "På´t igen" fast mer på riktigt.
Nu är vi installerade i stugan, har fått grannar i den stora stugan....tyskar!
Har funderingar på att bjuda över dom ikväll på ett glas Gluhwein, men jag vet inte.
Vad tycker ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar