10 november 2013

Checkat in nu!



Nu har jag landat i soffan i den mycket trivsamma lilla lägenheten på Norrboda. För dagen mer välstädad än vanligt. La in min medhavda nussekudde på sängen, packade upp min necessär, sovlinne och mysbyxor. Fick en släng av hotellkänsla, luktade gott med rena lakan, choklad på kudden,
välfylld minibar och bibel på nattduksbordet....Skoja!
Känns faktiskt som jag ska sova på hotell den här veckan. Fast roomservicen verkar knäpphändig.
Drar ner betyget avsevärt. Här får man fixa det mesta själv, har lärt mig hur espressomaskinen fungerar nu i alla fall. Det är det viktigaste.
Ska bli spännande att se hur det kommer gå i natt, blir han orolig, kommer han gråta efter sin mamma och pappa m.m. Tror vi kommer sova gott, jag slipper ju iaf gå upp för att släppa in/ut katt eller eskortera till matskålen som annars på nätterna.

Vi var lite lata idag när det gäller middagen.  Rolf åkte till kinesen, Winnergarden i Bålsta och köpte förbannat god kinamat, som alltid där, vår favoritrestaurang.
Jag valde biff med grönsaker och Rolf det gamla vanliga, Pekingsoppa till förrätt och sedan biff med spenat...nej, tomat.
Var såinihilvittigott! Räcker till morgondagens lunch också, tackarrrrrrr!

Nu sover lillfisen han snarkar högt. Han är så fantastiskt underbar! Min gullplutt!
Kommer gå finemang det här!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar