8 november 2013

Slöåslapp



Har det ganska bra just nu, sitter bekvämt tillbakalutad med benen på divandelen i soffan och smuttar på ett glas vin. 
Bara för att jag kan det, bara för att jag är ledig, bara för att jag är ledig en hel vecka till.

Jag har varit på Ikea idag, trevligt ställe men alltid mycket folk. Kom förstås inte tomhänt därifrån gör man det någongång?
Lite ljus, liten lampskärm och lite glasunderlägg var det som jag tyckte vi behövde mest just nu.
Däremot kom jag ut tomhänt från både KappAhl, XL-Zoo och den spanska jättekedjan med elektronik.......El Gigante.

Fikade på Ikea, räkmacka och latte. Lekte lattemorsa utan Bugaboo! Var så mycket folk i restaurangen så jag latten hann kallna innan jag hittade en ledig sittplats.  Satt bredvid en annan ensam själ, en man i ca 85-årsåldern med rutig flanellskjorta. Vi fick bra kontakt, nickade och log. Han åt köttbullar och drack vanligt kaffe, tyckte inte om såna "däringa moderna kaffegrejer".


Den här granen gick inte att missa vid kassorna.  Bara att konstatera fakta, julen kommer även i år.
 Bra va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar