3 november 2013



Härliga tider! Strålande tider! Sov som en död till 15.30. Gick upp och huset var tomt, nästan.
Endast lilla Rudolf och kissekurren som låg i soffan och tittade på tv utan ljud på. Hans grej liksom! Endera tittar man på tv med full patte på ljudet eller också utan något ljud alls.
Finns inget mellanläge på den karln. Allt är som ett glas mellanmjölk.
Har aldrig förstått grejen och märk väl det beror inte på att han visar hänsyn till sin sovande fru som ljudet är på off utan det sker allt som oftast ändå även när jag sitter bredvid.

Snart fylls huset av dom jag gillar mest, alla barn, en hund, en pojkvän och sen Micke, min extrason som jag tycker förbannat bra om.
Kommer bli lite liv i det nu så tysta huset och jag gillart.
Idag ska vi äta ekologiskt kravmärkt ryggbiff inhandlad av min senaste kompis, ni vet han Sune på Fröslunda Gård.
Lite potatisgratäng, sallad, bröd, bea och lovord därtill. Min förhoppning är att alla blir mätta och belåtna.
Åker och gör sista helgnatten senare, känns skönt att den är avklarad.

Trevlig söndag mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar