24 november 2013



Idag har vi påbörjat projekt Renovera Övervåningen 2.0. Efter att för ett par år sen totalrenoverat hela nedervåningen utom badrum och tvättstuga så gick luften ur snickaren i familjen.
Varken han eller ekonomin mådde bra.
Det är jobbigt att renovera, speciellt när man jobbar med samma sak på dagarna och speciellt när man är så in i helsike noga. Han orkade inte och övervåningen har därför dom senaste åren sett ut som ett lass skit eller förresten som två lass skit!

Vi måste ta tag i det! Parketten är inköpt,  nya vindsfönstren sitter på plats, ekstegen till trappen är också inköpta det enda som ska handlas är tapet, färg och lister.
Nu ska sanering av 80-talspanelen påbörjas....eller kanske i alla fall börjar vi med att handla färg.
Vi startar med allrummet som ska förvandlas till ett ljust och fräscht tv-rum med minimal möblering.
Senare blir det dom två sovrummen som tidigare intogs av våra söta barn. Där ska vi göra en snabb s.k mäklarrenovering d.v.s lasera panelen i taket, lägga ekparkett och tapetsera...that´s it!
Badrummet uppe är faktiskt redan renoverat, det gjordes 2010 och blev fint som tusan.




Idag blev det en tur i närområdet för att besöka diverse färgaffärer. Hade på Rusta tidigare sett en tapet jag gillade men naturligtvis var den slut. Hittade en snarlik på en annan butik, kanske blir den men ska så fort jag hinner ta mig en tur till Happy Homes i Bålsta. Gillar den affären.
Men är det på modet just nu i detta ögonblick att det ska vara fågelmotiv på tapeterna? Av tio rullar jag tittade på var det fåglar på åtta! Jag vill inte ha några fula fåglar på min vägg!

Vi handlade i alla fall panelfärg och vanlig vit väggfärg.
Sen får vi se när Snickar-Frans känner sig redo för att starta projektet.

 Gammel-Smurfen (kolla mössan) räknar hur många rullar det går åt....
det blir några stycken, utrymmet är ganska stort.
 Nu ska furun döden döööööööö!
Sen ville Rudolf bjuda på lunch och som vanlig blev det Mc Donalds i Stäket. Är inget fan av dessa hamburgare men visst det funkar någongång ibland. Åt i dag en halv Mc Fresh som var allt annat är fresh. Gillade den inte, var mest lök i den kändes det som. Aja, lågt av mig att klaga när det finns människor som svälter, jag vet.
 

Hittade äntligen svaret på mina ledbesvär! 
Skoja bara, tror inte Rudolf har något med det att göra, men kul löpsedel såklart.




1 kommentar:

  1. börja helst inte på mitt jullov med renoveringen...........

    SvaraRadera