22 april 2014

BraAnnanDag



Godmorgon underbara vardag!
Känns skönt att denna lååååånghelg är över. Den har såklart varit skön, men för mig som har jobbat och slarvat en smula med sömnen och sen dessutom varit på hotellövernattning, stadsbesök med matfrossa och till sist igår show med Bröderna Luuk på Rival så ÄR jag helt slut!
Puh! Idag ska jag inte göra ett någe, tänker inte ens bädda sängen. Men en tur till Willys måste jag dessvärre utföra. Kylskåpet är som alltid efter helgen tomt, märkligt.

Slänger in lite bilder från gårdagen, som för övrigt var hur bra som helst.


Jogge hjälper till att ta ner alla trädgårdsmöbler från "hålet" i taket. Fantastiskt så mycket som ryms däruppe. Och fantastisk 2 att vi har det osynliga utrymmet att stuva grejer i.

Nu över till lovsång och hurrarop över min absoluta favoritrestaurang, nämligen Restaurang Maestro.
För första gången var Rudolf gäst på Maestro och fick smaka på dessa grekiska fantastiska rätter som faktiskt smakar precis som i Grekland.
                                                                                                                                                        
Förrätt!
Rolf tog Tomatosalata, tomatsallad med rödlök rätt och slätt. Han gillade det!
Jag körde på med samma förrätt som alltid, fast inte en stor denna gång (och det var nog tur!) valde en liten Kall Pikilia med tzatsiki, auberginedip, taramosalata, vinbladsdolme, oliver, tirosalata och fetaost. Detta avnjöts med grekiskt lantbröd och ett glas svalt vitt.
 Snablar.....vad gott detta är!



 Mitt i förrätten ringde chefen och då måste man förstås svara....jag fick faktiskt också ett samtal,
 av Kerstin som är våran privata stuguthyrare i Ullared.
 Hon undrade när vi skulle anlända...hon saknade oss!

 

Varmrätten som bara smälte i munnen, Maestros Pikilia en mix av olika grillade godsaker såsom lammracks, oxfilé, fläskfiléspett och bifteki som är en köttfärsbiff. Tzatsiki och onyttig friterad potatis och sen förstås lite nyttig kaninmat. JAG ÄR MÄTT FORTFARANDE!


Rolf åt Fileto Arni grillad lamminnerfilé som serverades med vitlökssmör. 
Han tyckte det var jättegott!


Efter två koppar kaffe satte vi mätta som troll fart mot Mariatorget och Rival.
 Rolf hade långa benet före SOM ALLTID!  och travade vant förbi både kyrkor, hundbajs, uteserveringar och massor med Bajenfans.
Jag trippade efter så gott jag kunde med googlemaps stadigt i näven. 
Rolf kan inte gå i lagom takt sa han, han måste även här vara först i köer och först till rödljus, precis som när han kör bil. Pjiuuuuu!
 Jaja, ialla fall kom vi fram till Rival i god tid och maken bjussade sin något svettiga fruga på en mojito i den trevliga baren. Själv drack han ett glas vatten........han hade ju dragit nitlotten i "Vem-Ska-Köra-Lotteriet" tidigare under dagen. Hihi!

Bröderna Luuk var fantastisk! Igenkännande, kul, allvarlig och man fick sig en tankeställare. 
Ska nog sluta gnälla över min jobbiga storebrorsa hädanefter. Han är bra...fast......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar