12 april 2014

FernissaFest



Lördag idag och jag vaknade utvilad och med något stel rygg. Var slut som artist igår och la mig redan 22.30. Har således tillbringat nästan 12 timmar i sängen, snarkande och vaknade som alltid med lite dregel i mungipan.

Idag ska vi på utflykt Rudolf och jag. Vi ska leta tapeter och fernissa. Och "rätt" fernissa finns bara på Råseglarhuset på Skeppsholmen enligt skeppsredaren som äger båten. Tapeter har jag hittat några som får duga på Rusta, jag är snål och vägrar lägga flera hundra per rulle, blir förbaskat dyrt när det går åt 15 stycken.  Dom här var det rea på och jag hoppas verkligen dom finns.

Senare  i kväll blir det pussfest med Carlos som ska vara hos oss hela kvällen då hans mamma ska på 30-årsfest medans pappa hans tjänar brödfödan med att jobba.

Dags att hoppa i brallerna.
Ha en bra lördag mina vänner! Heippa!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar