5 april 2014

Lördag med glass!



NU vaknade jag! Klockan 17.30! Snacka om välbehövlig sömn för en tröttmössa som jag.  I och för sig så var jag vaken en dryga timme klockan 13.00. Emilie och CG kom för att fira Erikas hemkomst med att ställa till med en glassfest. Flera olika nya och gamla klassiker i GB-stallets goda sortiment hade inhandlats. Jag fick min favorit, GB Sandwich.
Så dagens lunch var väl inte den bästa ur VV-synpunkt, två koppar kaffe , en glass och ett par rediga nävar av pinfärska vinegum som Erika köpte på båten igår. Skitsamma, det är lördag och jag lever bara en gång! Förresten så åt jag en nyttig banan också....alltid något!

Nattens jobb var behagligt och trevligt, som oftast. Var kul att träffa min gamlingar och kollegor igen.
I kväll står Rudolf bakom rattarna i köket. Just nu är han vid grillen, det ser ut att bli någon god förrätt i alla fall och det är dukat med vinglas. Blir väl konferansvatten i mitt.....puh! Smällar man får ta när det är jobbhelg.
Återkommer i morgon med menyn!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar