11 april 2014

LedigFredag



Tror inte jag varit så glad på länge över att det är fredag. Känner mig lite lätt sliten efter tre nätter med varierat innehåll. I natt var det cirkus, föreställningen började vid 03.00 och varade en dryg timme.....puh!
Helgen kommer att ägnas åt återhämtning, god mat, kanske lite vin, familjemys och djurgullande.

Just nu är Carlos på besök, Emilie lämnade honom vid 13.00 och pappa Jogge kommer strax och hämtar honom. Erika och jag tog Carlos på en promenad runt slottet, gick ganska bra och vi tränade en del på inkallning.
När vi kom hem så kom Catta och Basse på en snabb visit. Hundarna lekte en stund på baksidan men CG var trött och orkade inte så länge.

Just det! Vi var på tredje kvällens vardagslydnad i går. Den här gången lärde Carlos sig bl.a självkontroll, styrka och sen gnatades det på med inkallning.
Han var inte direkt överexalterad och alert fransosen....men jobbade på duktigt ändå och smaskade levergodisar så det stänkte om det.

 Den här övningen tänkte jag vi skulle åka på turné med..fralla på pall! Kommer bli succé.
 Här ska det övas på muskelstyrkan i bakbenen, bäst vore ju förstås om han stod upp men.....och ja, klart han gjorde det sen.
Det här var kul! Fralla på peanut! Han var jätteduktig! Balansen fick sig en genomkörare när han klev upp med all fyra benen på den uppblåsbara jordnötsliknande kudden. Men vad gör man inte för lite godis!

Hoppas nu bara att det blir lite varmare väder sista kurskvällen. Trots mycket kläder höll vi på att frysa ihjäl....två timmar utomhus och jag var stel och frös länge på jobbet trots att jag skenade på bra i korridoren i hopp om att få upp värmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar