28 april 2014

Putte/CarlosIBlåbärsskogen/Vitsippsskogen




Whiiihiiiiie!
Ny vecka, måndag och solen skiner. Kan man bli annat än glad? Skuttade upp tidigt i morse, väntade finfrämmat i form av en liten söt kille. Tror ni vet vem? Annars kommer det lite ledtrådar här:
  • Han är beige
  • Har stora överläppar där han samlar vatten för framtida bruk
  • Kanelbulle till svans
  • Han snarkar när han sover
  • Släpper väder i parti och minut
  • Gillar att åka bil
  • Ligger mest på rygg och sprattlar vid långpromenader
  • Kvittrar som en fågel när han vill något
  • Kan inte morra
  • Bajsar helst i nedförsbacke
Ringer det någon klocka? Trillar tjugofemöringen ner?  Klart det är Carlos.
Han är ledig från mäklarhundsjobbet idag och hänger med mig och Gustav istället. Tror han gillar det (frågan är om Gustav gillar det) får ju ligga ute och fisa i solen, pussas med mormor, kanske ev lite godisregn och sen leka förstås.

Vi tog oss en rask?! frallenad efter frukost till vitsippsskogen.  Han travade på bra, nästintill galopp på vissa sträckor.
På slutet blev han trött, himlade med ögonen, tungan lite käckt på svaj och tyckte nog att det fick räcka. Men har var så duktig och vi kom hem till slut efter dryga timmen ute.
Nu sover han här ute i solen med ett öga öppet. kan ju missa någon myra eller brevbärare som drar förbi.



 Vad händer annars i veckan då? Två nätters jobb först på tur, sen råkade jag upptäcka att jag är långledig igen! Tyckte inte det var länge sen sist. Men jag är inte bitter och tar tacksamt emot denna ledighet.
Erika kommer hem över Valborg och då blir jag glad i mitt mammahjärta. Annars har jag inte ett dugg planerat kommer väl som vanligt vila mig i form och kanske försöka mig på att powerwalka igen OM rygghelvetet vill, vågar och kan som Lasse Kronér alltid säger.

Nu pockar fransosen på uppmärksamhet.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar