26 februari 2014

Åland igen då!



Tänkte ta er med på en rundvandring i Mariehamn och först då Godbyvägen 64 som är Erikas hem i ett par veckor till.

På söndagmorgon så dukades det upp en härlig frukostbuffé. Vi åt i sängen och tittade på TV under tiden. Mysigt!

 












Lägenheten eller kanske man hellre ska kalla det rummet är litet men välplanerat.  Liten kokvrå som saknar ugn, bäddsoffa för tillresta mammor och en loftsäng. Badrummet glömde jag men där finns allehanda faciliteter som behövs.


Vi begav oss efter frukost ner på stan för att gå på upptäcksfärd. Erika visade mig sitt jobb, Ålandsradion.


Båthamnen utan en endaste båt, kan tänka mig att det senare kommer vara knökfullt just i denna gästhamn.



Mariehamn sover verkligen denna årstid! Såg knappt en levande varelse på hela helgen. Affärer och restauranger hade söndagsstängt men till slut så hittade vi ett café som hade öppet så vi fick oss en kopp efterlängtat kaffe.
När vi skulle äta lunch så tänkte vi att Hotell Arkipelag borde väl ändå servera lunch en söndag...men icke! Har dom inte en endaste hungrig hotellgäst eller?
Hittade en kebabhak som fick duga åt oss, maten var god, det var billigt och vi blev mätta som är syftet när man äter
 
Nästa gång jag hälsar på Erika så tror jag stan borde ha vaknat till liv, längtar efter varma uteserveringar vid havet.
Men trots detta så hade jag såklart en helt underbar helg med Erika, vi hade kul ändå och behövde inte gå varken hungriga eller sysslolösa trots att stan var typ stängd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar