18 februari 2014

SnarkMosLiteVurre



Hejsan!
OJ, vilken trevlig jobbnatt jag hade i natt!  Jobbade min enda natt jag har på schemat med Monica, en urtrevlig oerhört bra tjej med samma värderingar som mig när det gäller hur nattjobbet skall utföras och hur våra boende får den bästa tänkbara omvårdnaden.
D.v.s: ge trygghet, vara lugn och sansad, inte prata för mycket och sen det viktigaste, se till att dom får en skön nattsömn. Vi funkar superbra ihop!
Sen att hon är från Norge är ju bara ett plus i dessa OS-tider, haha! Bra tjej som vi ska vara rädda om!
Synd att jag bara jobbar en natt på fem veckor med henne, en aning snedfördelat schema men såklart är det svårt att få till när alla har olika tjänstgöringsgrader m.m. Skulle önska att jag hade flera nätter tillsammans med henne.

Snabbt hem för att turbosova, jag skulle hämta CG redan vid 11.00 eftersom det "kört ihop" sig för Emilie med en utbildningsdag.
Blev ändrade planer när husse Jogge fick kila hem från jobbet då han blev racklig och jag kunde således stänga av alarmet och sova hur länge jag ville.

Snart dags att köra igång middagsbestyren, gör det enkelt idag. Kokar potatis som sedan ska förvandlas till potatismos. Lite korv på det sen är man på banan.
Jobb i natt igen, sista natten på ett tag. En långledighet är på ingång och jag är inte vidare värst ledsen för det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar