5 februari 2014

And The Winner Is............



Godmorgon! Känns som jag sovit en evighet och det har jag ju nästan gjort också. Härligt!
Natten i natt var lugnare och man fick något andrum mellan alla rörelselarm.
Mer hanterbart och jag kände att alla fick den hjälp, omvårdnad och inte minst trygghet dom behövde.
Känns mycket bättre att gå hem då.

Min klena make är så gott som frisk nu så i morgon räknar jag stenhårt med att han återgår till jobbet och jag får återgå till ensamtid härhemma.
Fast ensam blir jag inte, lille Carlos kommer vara med mormor hela dagen och det ska bli så kul.
Var flera dagar sen jag träffade honom så längtan är stor.
Vågar man hoppas på lite sol så blir promenaderna mycket roligare. Vädret dessa dagar kan man likna vid fyra nyanser av grått.
Idag lite mer mörkgrått medans det igår var ett lite mer ljusgrått.

Kul med rubriker i bloggen! Igår skrev jag "I väntans tider, del 2" och jädrar vilket korsdrag det blev  här inne.
Vad trodde ni det handlade om egentligen? Inlägget gick raka vägen upp på förstaplatsen på
Fem-i-topp-listan med över 100 unika läsare på knappt ett par timmar.
Hahaha!



Och var ska vi då på semester i december? Kap Verde of course!
Har sedan flera år efter att ha sett ett resereportage på När och Fjärran på tv velat åka dit.
Ser hur fint som helst ut och varmt och solsäkert. Som jag skrev så är det lite marigare att hitta värmen då man bara vill vara borta en vecka i just december.
Marocko och Egypten....tack, men nej tack, aldrig!
Thailand, Mexico, Dominikanska m.m åker man inte till en vecka direkt och förresten är Rudolf allergisk mot Thailand.
Kanarieöarna då? Javisst, det funkar men Kap Verde är strået vassare. Vi längtar och nu gäller det bara att hålla sig på benen och överleva våren, sommaren och hösten innan det bär i väg.

Jag kommer att skicka tre vykort till vinnarna i tävlingen "Vart är vi på väg?"
Ni har något att se fram emot när ni vittjar brevlådan framemot jul Malin, Nina och tröstpris till Ann-Charlotte. Grattis till er!

Snart ska jag fixa torskryggen, riva färsk pepparrot och göra dillstuvad potatis. Festmåltid på ingång med andra ord.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar