21 februari 2014

PRINSESSAN ÄR HÄR!



Helgen kunde inte börjat bättre än den gjorde. 06.42 blippade det till i Iphonen på nattduksbordet.
Senaste nytt från Aftonbladet meddelade att det fötts en liten prinsessa i New York.
Underbart! Jag älskar royalistisk bebisyra och hur söt kommer inte det flickebarnet att vara med den supervackra mamman?!




 Kunde ju inte ligga kvar i sängen och riskera att missa den förväntade bebishysterin på Nyhetsmorgon. Skuttade upp som en oljad blixt och satte på tv´n.
Där spekulerades det vilt om allt och bl.a om vilka namn den lilla prinsessan ska få.

Gillade Chris släktnamnstavla, överst ser ni mina vackra namn...Eva Maria. Jag heter faktiskt just så fast med bindestreck emellan, som dubbelnamn!

Jag gissar att ett utav namnen kommer vara Maria och sedan Alice efter gammelmormor Sommerlath.








 Tur att Rolf inte gillar prinsesstårta och att jag inte har utrymme för det i min PP-budget, annars hade jag köpt prinsessbakelser till kvällskaffet för att firat!
Rolf är ju så väldigt royalistisk......han diggar verkligen Kungahuset!

Dessa vackra skapelser finns att inhandla på mitt favoritkondis Café Nordpolen i Vara.
(Lånat bilden från deras FB-sida),







Annars idag så har jag en del att göra innan det nedsläppet klockan 13.00. Handla med mamma redan snart....10.30. Efter det blir det en svettig dag framför televisionsapparaten. Ber till högre makter att Tre Kronor är det starkaste laget, Henke täpper till målet och att alla utespelare har klubban duktigt i isen och krossar Finland!
Vi ska till final! Heja Sverige! Jag är redan nervös!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar