11 februari 2014

SOL!







Höll på att få en smärre chock när jag äntligen vaknade efter 10 timmars konstant snarkande.
Det var sol ute!!! Ni vet SOL den där runda, stora, gula, härliga bollen som lyser så varmt och skönt!?
Väldigt kort stund lyste den men i dessa tider då dagarna har varit gråttgråttgrått alldeles för länge blir i alla fall jag glad och kan blicka framåt. Snart dröjer det inte förrän våren är här, och jag längtar!

På tal om sol, idag är det exakt 1 år sedan jag fick den stora äran att börja jobba på Solängen. Oj, vad fort det gått detta år och oj nummer två vad jag trivs.
Har trivts från första sekund och tycker om mina kollegor allihop! Det har ni säkert märkt i tidigare inlägg.
Det är viktigt att trivas på jobbet och jag har då aldrig känt att jag inte velat åka till jobbet.
En härligt skön känsla.

11 februari är även en sorglig dag. I dag är det 10 år sen lilla pappa begravdes, minns det som igår och bilderna på näthinnan kommer jag aldrig glömma.
Ska ta mig en tur till Minneslunden och snacka lite med han senare.

Annars så har jag bara lite handling planerat idag. Först ska jag bara titta på sprintkvalet i OS.
Sen åker jag till zooaffären på Outlet och förhoppningsvis hittar finfina presenter till Carlos.
Kalas på fredag för världens underbaraste hund och mormor vill överösa med paket och kärlek förstås.

Just ja! Ännu mera lycka och kärlek. Frida och David har blivit föräldrar! I går föddes lilla Iris och jag fick ett mms från Erika som visar den lilla gullhönan.  Åhhhhhh, vad underbar hon är, lik Frida och helt bedårande!
Stort grattis till hela familjen Bucht-Nilsson! Nu börjar livet för er!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar