27 februari 2014

CGRåspontSoffa



Dags att ta sig samman och blogga lite. På förmiddagen stack jag iväg till Lapplands-Väsby för ett besök på Avesina.
Avesina är ett mecka för Rolf och andra med med hörselnedsättning. En parant 60-plus dam satt bakom disken. Hon hade dom längsta och fulaste lilamålade naglar jag sett, säkert minst fyra centimeter och spetsiga.... som KLOR! Jag tappade hakan (läs hakorna) och glömde nästan bort vad jag skulle ha.
Jag undrar fortfarande vad mycket gott som samlas under dom, måtte krylla av bakterier. Äckligt!
Ja, rent av snuskigt! Blääää!

Handlade i alla fall det jag skulle nämligen storpack batterier och vaxavskiljare till hans hörapparater Vaxavskiljare! Smaka på det ordet, ett alldeles nytt ord för mig. Mamma min har rätt, man lär sig något nytt varje dag. Idag lärde jag mig vad VAXAVSKILJARE är.

Lill-Fisen har varit här en stund på kvällskvisten. Hans föräldrar skulle åka och hämta sin nya soffa och sedan blev det en rokad på soffgrupp medans hyrsläpet ändå var påhängt bakom Jogges pappas bil.
Helt plötsligt så har vi då en tresits och en fåtölj modell Ektorp på övervåningen.Ska bara hitta en passande ny klädsel...det lutar åt brunt, jag gillar brunt! Helst bajsbrunt....det är min färg det.
Kommer bli fint som snus när rummet är färdigrenoverat, när nu Rudolf orkar göra det.  För tillfället så jobbar han med att fixa trappen, bort med furustegen och på med nya fina trappsteg i ek.
Blir skitbra!
Sen var det det där med tapeter eller råspont....vi är inte överrens. Jag vill ha lilla väggen ut mot gatan så här.....och tapeter på resten av väggarna.


Fast han vägrar och tycker det ser för taskigt ut......."är väl ingen sommarstuga heller, hehe?"skrockar han och tror han är Simon eller Tomas.
Tror ni kommer få se vem som gick segrande ur den diskussionen...haha!
 Sen ligger ekparketten och väntar på att bli lagd.....klart! Och jag får börja piffa och boa...som jag är så inihilvitti bra på....SKOJA!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar