3 februari 2014

KlenMakeKlenKatt



Kvart över draghålet och i exakt samma minut som jag skulle åka till Coop klev maken innanför dörren. VA? Han var klen stackarn! Så grattis då, magsjukan is i da house......fast än har det inte kört igång på honom, bara karusell i magen än så länge. Kanske inte blir mer än så får vi hoppas.
Däremot har Gustav kräkts, han valde inte den bästa platsen precis.....på vita vardagsrumsmattan.
Är nog lika bra att hiva den eller kanske kemtvätten kan få ren den.

Det blev således en ensammiddag för mig, inget jag lider av precis. Gjorde som planerat en tonfiskpasta med soltorkade tomater, vitlök, rödlök och annat gojs.
Modifierade den lite och bytte ut till smalare grädde och krämfräs som passar mitt midjemått bättre.


Ser lite halväckligt och färglöst ut kanske men gott var det, jag lovar. 
Broccolin dansar i ring runt tonfisken Tycker jag lyckats bra med presentationen.

 

Har ni sett? Nu går skam på torra land! Har skaffat medlemsskap i Viking Club. Jag som är en landkrabba av rang och har stor respekt för hav, båtar, kryssningar och liknande. Har endast varit på TVÅ kryssningar i mitt 53-åriga liv!
Har förstås en baktanke med kortet, tänkte hinna besöka Erika på Åland ett par gånger och då finns det pengar att tjäna.
Medlemsskapet var förstås gratis så det passar en snåljåp som mig.  


1 kommentar:

  1. åh! kan man få receptet till den där pastan? lät gott! och vill också lägga broccoli i ring!

    SvaraRadera