19 februari 2014

HejAndraAndningen



Trots att jag bäddade rent i gårkväll med påslakan med marint tema på så har jag inte kommit i säng än!
Haft fullt upp hela dagen! Gustav har lämnats och hämtats hos veterinären. Han var inte alls på humör i morse när jag kom hem och skulle baxa in honom i transportväskan. Han spretade och sprattlade likt en kålmask så jag var tvungen att ge upp.  Sen försvann han som en avlöning upp på övervåningen och gömde sig, blev lock, pock och godisregn innan han kom fram igen.....sur!
Plan B var hundburen, mycket större dörröppning och han hade inget att sätta emot, jag vann matchen och vi kunde således lite i sista sekunden åka till Bålsta.

Hem snabbt igen, frukost i soffan och kvartsfinal i hockey mot Slovenien. Hade stora svårigheter att hålla mig vaken och missade senare delen av matchen. Men Henrikpöjken spikade igen som vanligt tydligen. Bra kille den där Henrik!
I samma veva som matchen var slut var det dags för mig att åka och lösa ut den nyfriserade kissen.
Han var inte riktigt vaken än och låg och sov inlindad i en rosa mysfilt, lilla gubben.
Nu är alla tovor under rara kattmagen borta och han slipper ha ont av dom. Och på mitt konto är det således 875:- mindre. Tur att man får påfyllning snart.

TV-tittandet forsatte, nu med spännande sprintstafetter där både herrar och damer fixade brons.
Grymt jobbat och medaljskörden fortsätter för Sverige.
Curlingen var också spännande, damerna spelade till slut till sig en finalplats medans herrarna får slåss om bronset.

Tror jag kommer somna tidigt i kväll. I morgon kommer det bli en härlig dag. Jag ska åka till Catta och hälsa på lilla valpen Basse. Tror vi kommer komma bra överrens.



Gustav ganska nöjd över att kunna titta ut under bilresan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar