8 februari 2014

RudolfosPizzeriaMedExtraAllt



Ett snabbt hej innan jobb åter kallar. Har varken haft tid eller lust med datorn idag beroende på att alla mina barn, pojkvän och hund varit här. Då vill man bara umgås med dessa underbara varelser förstås!
Vi invigde Rudolfos Pizzeria!  Rolf fick för sig att han skulle göra pizza. Gjorde egen pizzadeg efter konstens alla regler, slicade upp olika toppingar man kunde välja på.
Tre olika ostar och till sist färsk oregano. Till och med så fanns Calzone med på menyn, duktiga karl!
Blev förjäkla gott!


Det strular lite med bildöverföringen så dessa tre oredigerade bilder får räcka.
Jag valde en mindre variant med tonfisk, kronärtskocka, champinjoner, lök, paprika och lite ost.
Jag blev mätt!
Pizzabagaren själv gjorde sig en calzone i XL-format som han knappt orkade.

Mello ikväll som jag missar, känns sådär men det är smällar man får ta.
Lyssnade igenom bidragen på eftermiddagen och jag blev förvånad, tyckte nästa alla var bra faktiskt.
Sanna Nielsens ballad blev nog en favorit men jag tror dessvärre hon kanske bara kniper en
andrachansenplats. Säga vad man vill om den kvinnan, men sjunga kan hon. Martin Stenmarck och JEM är andra favoriter.


Nästa vecka, då är det min tur att smaka på schlagerbubblet!
Längtar, hoppas det är gott!


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar