21 februari 2014

DetGårBraNu

Herrejävlar vilken match! Var så spännande på slutet så jag kunde inte titta! Emilie och Carlos var här, Carlos hade precis somnat när slutsignalen äntligen pep och jag brister ut i glädjetjut och tårar förstås...gråter alltid när det går bra för Sverige.
Gråter för allt förresten....och som alltid gläds man så otroligt himla mycket mer när just Finland besegras. Det här känns som ett OS-guld och söndagens final känns inte alls lika viktig helt plötsligt.

Två nya brons har Sverige tagit idag också, i curling för herrar och sen i damernas
Freestyle Ski Cross, det går bra nu! Är det 14 medaljer, har tappat räkningen?  Fortfarande kan det ramla in mer, en är säker, i hockeyn på söndag. Guld eller silver?

Väntar in maken nu, har han kört vilse tro. Potatisen rostar sig i ugnen tillsammans med morötterna. Varsin skiva pepparbiff väntar på att grillas och sen blir det nog ett glas vitt för att fira!
Kungliga bebisar och vinst i hockeyn, kan till och med bli två glas.....

I morgon kommer det bli en bra dag! Jag ska för andra gången i mitt 53-åriga liv åka Ålandsbåt......
tar för säkerhets skull bilen med mig och en ytbärgardräkt. Jag och båtar är inte riktigt min kopp te.
En helg på Åland tillsammans med Erika är planerad och det kommer bli sjukt härligt. Restaurangbesök, upptäcksfärd runt ön, fika, lunchstopp och bara mys ända tills på måndag.
Kallas kvalitetstid!


Va nu inte alltför avundsjuka för att jag ska få se och höra, misstänker jag, Larz-Kristerz!!!
Men herregud, är det dans på båtarna som tar 2 timmar mitt på blanka eftermiddagen? 
Vilka fan stuffar då? Jag trodde man knappt hann in på taxfreen, men lita på mig...ni kommer få liverapport med bilder på detta fantastiska band.....(ironi)
Roligaste kommentaren fick jag helt oväntat av Rudolf när jag berättade om just Larz-Kristerz..
"Är det han den där tjocka som ser ut som en äppelmunk som är med i det bandet va?"
Äppelmunk? Döm själva!
 
Kommer med andra ord vara lite osynlig här på bloggen under hela helgen. Beräknad hemkomst  någongång på måndag om allt går som det ska.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar