7 februari 2014

SlappSlöOSFredag



Hej Fredag, Grevar, Baroner och andra Trotjänare!
Jönsat runt som vanligt i mysbrallor och sovtshirt (sov-tshirt, sov-t-shirt, sov tshirt, sov t-shirt?!?) hela förmiddagen. 
Gaskade upp mig och åkte till lilla mor klockan 13.00, fredagshandling på G. Hemma igen efter fika och småprat som så många gånger förr.
Idag var huvudsamtalsämnet: "Diskriminerade pensionärer, kapitel 223" med allt var det innebär. Men som t.ex för stora vitkålshuvuden i affären, för höga trappor, hög musik, stora ostar, bidragstagande människor och tunga rullatorer.
Nåja, vi redde ut en del och sen avslutade jag med att byta gardinkappa i köket och glädjen stod högt i tak......(liiiiiiite överdrivet.)

I kväll blir det räkmacka till fredagsmysmiddag, vinet byter jag ut mot konferansvatten med bubblor.
Jihaaaaaaai! Tänkte försöka titta på OS-invigningen nu klockan 17.00, även fast jag förstås tycker att valet av stad är förjävla dåligt med en minst sagt galen president med sjuka värderingar.
Fast som tv-tittare bojkottar jag inte. Tycker personligen inte det är tv-tittarnas sak att göra det.
IOK borde kanske tänkt sig för när valet av arrangörsstad valdes.
Gillar OS och all övrig sport och kommer naturligtvis titta så mycket det bara går. Heja Sverige!


Heja Google!

Jobb i natt, kommer bli kul. Hoppas på behagliga nätter som är hanterbara, är ju på den något lugnare avdelningen som brukar vara lite lättare men mycket kan ha hänt sen sist.

Ha en trevlig fredag mina kära vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar