3 februari 2014

DrömmarJobbCrazy



Upp och nicka - sockerdricka!
Äntligen måndag och en ny härlig vecka är här. En vecka med diverse trevligheter, eller kanske inte. Det verkar vara mest runda rosa ringar i almanackan min, och dessa ringar betyder jobb!
Trevligt det med såklart! 

Mjukstartade dagen som brukligt med sovmorgon och slöfrulle i soffan med Gurra G.
Just ja! Drömde märkligt i natt, bl.a att jag gjorde en s.k stroketest på en dam, vi var på Rolfs jobb tror jag. Tanten hade röd stickad tröja på sig och halva ansiktet hängde söderut.
Jag tog kommandot direkt, bad damen hålla armarna uppsträckta, frågade vad det var för dag idag och till sist fick hon upprepa en enkel mening efter mig. Blev nitlott på allt och jag minns att jag skrek till dom som stod runt omkring: "Ring ambulans! Det finns ingen tid att förlora!"
Kan jag ha sett för många sjukhusserier tro? Undrar hur det gick för henne?
Ja, herregud, jag var alldeles svettig när jag vaknade.

Nu ska jag skriva veckomatsedel, höll faktiskt på med det när jag "råkade" klicka in här istället.
Blir pasta, kyckling, torskrygg, potatis och nån korvsnut skulle jag tro. Och sen massvis med rotfrukter och andra härliga grönsaker förstås. Tänkte även busa till det lite och vara så där wild and crazy som bara jag kan vara och åka till Coop i Kungsängen istället för Willys! Vågat va?
Dyrare blir det men ibland vill man se något annat.

Då så! Veckans första inlägg levererat från mig till dig, håll till godo det kan tänkas komma flera.



Här har ni stroketestet, bra att kunna även fast jag tror att ni redan kan det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar