28 februari 2014

PissSkitKvällskaffe



Snart dags att gasa i väg till grannkommunen. Ska bli spännande och se hur helgens jobb kommer att bli. Vi hade nattmöte i onsdags och gick bla. igenom rutiner eftersom detta är en litet problem just nattetid. Vi jobbar så olika! Vissa yr runt varje timme och låter dom gamla ALDRIG få sova...helt galet!
Så nu ska det bli kul att se om min kollega har greppat dom för henne nya rutinerna...för mig är detta inget nytt och jag har jobbat så här dom senaste 20 åren.
Jag sätter dom boendes trygghet och sömn i fokus! Dom måste få sova....helst ostört, vem skulle vilja bli väckt och pillad mellan benen på i parti och minut nattetid?
Man kan inte gå morgonrundan klockan 03.15 och väcka dom stackars sovande gamlingarna! Det är ett fruktansvärt övertramp tycker jag, två av mina kollegor, chef och gruppledare.
Så nu har vi gemensamt bestämt att morgonrundan får tidigast påbörjas 05.00, helst senare och vi väcker ingen som sover OM det ser torrt och fint ut. Utan för den delen att börja rota, lyfta på täcket och grotta runt.
Givetvis lämnar vi ingen i en blöt säng, men som sagt vad som händer efter vi har varit där kan vi inte bestämma över. Hinner kissas mycket efter 5.00 fram till dagpersonalen kommer.

Vad kul för er att få läsa om inkontinensproblem så här på fredagkvällen....sorry!
Detta är för oss nattpersonal en följetong, gnälls alltid! Och man blir på less och ledsen. vi gör vårat jobb och vi gör det bra! Precis som dagpersonalen gör sitt arbete toppenbra!
Fast jag ska naturligtvis tillägga att jag själv aldrig personligen har fått höra gnäll på mitt nuvarande toppenställe. Kan bero på att en del av dagpersonalen har jobbat natt själva och vet vad det handlar om..

Vilken följetong det där blev då? Orkade ni att läsa allt?


Fick tulpaner i dag med! Denna gången av mamsen som gratulerade mig på namnsdagen.
Tack mamma! Idag gick handlingen geschwint, fikat också. För första gången på väldigt länge pratade vi INTE om stroke, demens, invandrare och svarte pettergänget.
Nej, istället redde vi ut köksfläktens farlighetsgrad. Att det inte kan börja brinna om mamma gräddar pannkakor som hon har varit sugen på sen-06.
Få se nu om hon vågar använda den.

Dags att kamma till sig, packa väskan och ta en kopp kaffe med den förvånansvärt vakna maken.



2 kommentarer:

  1. Tillåt mig småle!
    Ha en härlig helg å hoppas polletten trillat ner hos samtliga. /mia

    SvaraRadera
  2. En liten glädjande sak mitt i inkontinens pratet och kollegor som aldrig förstår -
    Det är bara EN vecka tills vi sitter i Friends arena på lovande platser! KRAM

    SvaraRadera