10 februari 2014

VänLIGaVeCKaN





 Ni vet väl att det är vänliga veckan just denna vecka? Annars vet ni det nu. Och för att anamma denna så ska vi alltså vara vänligare än vanligt mot varandra utan för den skull bli larviga.
Jag gjorde mina kollegor glada i alla fall i morse när jag klottrade på avdelningens whiteboard,
fasen vad jag gillar just whiteboardar, skulle nog bli lärare istället. Dom använder väl whiteboard mycket?

Välkomnade mina kollegor till arbetet och upplyste i nästa mening om dagens dag och datum i fall någon hade missat att det just är måndag idag.
För säkerhets skull ritade jag ett hjärta också i rött, fast jag vet inte, kanske var dumt, kan misstolkas, men jag gillar dom...allihop!

På vägen hem i bilen så fortsatte jag att öva tonartshöjningar till Tusen och en natt, ni vet den som vann hela skiten -99 med Perrelli. (Ja, jag vet att hon hette Nilsson då)

Den är så inibömbenbra! Utan att skryta så kan jag hela texten och sätter tonartshöjning klockrent.
Tur att ingen hörde mig, lät för jävligt även fast jag vill tro OCH tror att jag sjunger som värsta näktergalen....hmpffff!
Måste toköva så jag kan briljera i karaokebaren på Tallinnbåten senare i vår om vi nu kommer i väg alla nattgäng i kommunen som planen är. Vore kul!
Är i alla fall grymt nöjd med min nyinköpta CD-samling med 100 melodifestivallåtar, den går varm likt min trut.

Lill-Fisen har varit här en snabbis! Vi pussades och lekte medans Emilie åkte och handlade. Han hade varit hos veterinären och fått sin ettårsvacination.
Det hade gått bra och han fick ett bokmärke med sig hem för han var så duktig...skoja!

Ja, det var väl allt från er lilla favorit som just nu är extremt mätt i magen efter en god midddag.
 Gjorde ugnsgrillade kycklingklubbor på en bädd av en rotfruktssymfoni (där fick jag till det!)
Till detta serverades tzatsiki och kranvatten och till och med maken blev go och glad....eller glad?!
Han är inte så överförtjust glad längre men han blev mätt och tyckte det var gott som tur var.

Och nu OS, kaffe, kattkli och surf i soffan. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar