13 februari 2014

Långsovning



Se där ja, jag är tillbaka! Sovit till strax efter 16.00 och vaknade med ett ryck. Fattade inget, kunde klockan verkligen vara så mycket? Åtta timmars sömn och jag känner mig peppad och pigg.
Annat vore konstigt?
Hade en trevlig natt på den "stökiga" avdelningen som just i natt visade sig inte vara ett dugg stökig.
Helt otroligt! Har aldrig hänt mig tidigare och jag skulle vilja, om det gick, lägga denna natt i kopieringsmaskinen på plan 2 och kopiera en likadan till i natt. Ett önsketänkande skulle jag tro.
Sen att världens bästa sjuksyster var på besök gjorde det hela extra trevlig såklart.
Konstaterade snabbt när jag kravlat mig ur sängen att jag gått miste om medaljregn i OS, eller regn och regn, en silvermedalj. Bra jobbat Kalla! 

Min lunch intogs således klockan 16.30 och en dryg timme senare var det dags för middag.....tokigt!
Ett jäkla tuggande och ändå är jag långt i från färdigäten, fattas en del rutor på checklistan på datorn att kryssa i.
Får försöka hitta på något att ta med till jobbet. Helt otroligt att man kan gå ner i vikt när man äter såinihilvitti!
Jag älskart! Enkelt, gott och vad som helst kan jag stoppa i krokodilgapet utan problem. Bra mår man också och det är det viktigaste.

Idag bjussade jag min pastafientlige make på en Carbonara. Jag hade köpt en pastasort som liknar makaroner fast med en extra knorr. Det skulle han väl inte märka?
Han äter bara vanliga makaroner och på sin höjd spaghetti, allt annat är otäckt och läskigt.

 Rolfanpassad pasta
 Rökt skinkenpinken, gröna runda små busiga ärtor, vitlök, gul lök, svartpeppar, salt.
Blandas med ägg och lite mjölk. Tjoffsas i hop med pastan och voila!

Riven parmesan och lite persilja. Och sen det viktigaste....ångkokt broccoli i vänstervarv, så vackert!
Till och med maken blev omvänd och han slafsade i sig två portioner och tog resterna  i matlådan.
Duktig kille! Jag orkade inte min portion...

Strax iväg igen, håll tummarna att kopieringsapparaten har gjort sitt jobb!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar