17 februari 2014

PippiPåRull



Blev överlycklig när jag hittade Guldfågelns skivade kycklingfileér på Willys. Tycker Mannerströms kycklingrullader han gör reklam för ser så förbaskat goda ut men jag har inte hittat dom i min lokala butik som ibland saknar en del varor jag vill ha.

Lite kladdigt och mäckigt att få till eftersom nästan varje skiva inte var en hel skiva utan det var  hål i mitten, jäkligt svårt att få fyllningen kvar då.
Efter lite svordomar så fick jag till det. Ändrade lite i såsen och tog lättcremefraiche istället för vanlig. Sen skulle det vara grädde och 100 gram smör! också men det uteslöt jag.
Funkar såklart ändå, mycket nyttigare bara!
Körde pressad potatis i stället för mos och det var supergott och mättande! Jag orkade inte mina tre rullar.


Voila!


Våra söta vänner Ingrid och Micke befinner sig just nu i Florida.
 Jag tycker det är så kul när dom mailar bilder på ditten och datten. Idag kom bl.a dessa.
 Ingrid och hyrbilen modell STOR, JÄTTESTOR!  Hallå, vi är i Amerika och där är ALLT stort!
Och den nedre är utsikten från hotellrummet, ser ju bara för härligt ut.
Ser fram emot mera bilder!

Nu ska jag vila inför nattens jobb. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar