1 februari 2014

Bra lördag och musslorna andas!



Jädrar i min lilla låda vilken sovmorgon jag tog mig idag! Vågar jag säga hur länge jag sov?
Till 10.40... !

Sen blev det fart på tanten ska ni tro. Frulle, dusch och ett samtal till Ica I Bålsta. Musslorna var nämligen slut på fiskbilen i Kungsängen så schlagermenyn till i kväll var i akut fara.
En smärre KATASTROF!
Men Ica i grannkommunen kan man lita på, dom la undan det jag behövde till mig och kvällen blev således räddad!



Nu har jag gjort varsin Pavlovabotten till mig och Emilie. Pojkarna i sällskapet gillar inte seg, härlig maräng fylld med vaniljvisp och färska välsmakande bär..galna killar!

1 kg räkor ska senare förvandlas till  varsin Toast Skagen och sen förstås en skål till Gustav


Fick så snällt även i år Schlagertidningen levererad till dörren av Niclas. 
Tror det var frun din som fixade den till mig!  Tack söta ni!
Gustav väntar på räkor...hur långt tid ska det behöva ta...?


 Köpte världshistoriens dyraste bär, 29 pickadoller för lite hallon! Alltså 1 spänn styck i runda slängar! Det blir att äta med andakt då. Eller förresten? Vem fasen är andakt?  Mubbeloarna var det extrapris på bara 19,90. När Emilie var lite kallade hon jordgubbar för just mubbelo. Gulligt va?


Här ligger tre nät blåmusslor i snön och andas. Den rara flickan på Ica sa att dom mådde bäst att ligga ute i snön till själva mordögonblicket. För säkerhetsskull så har jag snöskoveln över så inte skatorna
kalasar på dom före oss.

Nu har jag inte tid med er längre....ska styra runt lite här. Ha en härlig lördag så blir det återkoppling och melodifestivalanalyser senare.
Har ni märkt förresten att snön SMÄLTER!  Whohooooo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar