31 januari 2014

Lite sen ovärdelig update



I elfte timmen slog det mig att jag inte redovisat hur min dag har varit, ej heller hur många timmars skönsömn jag fått efter nattens slit.
Slängde ju bara in sista delen av Årskrönikan sen var det slut på info.

Ja, i alla fall så var jag helt slut efter nattens jobb. Var en reprisnatt från natten innan, fast snäppet värre.
Kastade mig handlöst på sängen i framstupa sidoläge och tvärdog. Som tur var återuppstod jag vid 13.00 då jag studsade upp, klädde på mig, drack kaffe och drog av tänderna lite en gång till.
Sen åkte jag till Kallhäll för att hämta min lilla fiskille! Emilie hade ett uppdrag och jag tackade förstås ja till lite fredagsmys med Carlos, vem skulle inte göra det.
Han var bara dryga två timmar för sen kom Jogge och hämtade honom. Eller hur var det nu med det Jogge? Va? Hämta hunden? Jaha?


Kvällen har tillbringats i soffhörnet med julklappspläden på benen. Gustav älskar den lurviga sidan och låg som en strandad val i TVÅ timmar i mitt knä. Blev inte ett dugg varmt! Lyckades frigöra fötterna lite sista halvtimmen, jag hatar att fötterna blir varma och instängda.

Maken som är slutkörd efter veckans hårda arbete var vaken exakt 53 minuter innan han somnade i soffan. Han vaknade till när Fångarna på Fortet hade börjat och mumlade grötigt som han hade ryggbiffen från middagen kvar i munnen, nåt i den här stilen:
"Är inte dom där jävla dvärgarna minst 117 år?" Ingen aning sa jag sen somnade han om.

Har även roat mig med att lyssna på morgondagens bidrag i första delfinalen. En minut får man på sig att bestämma om det är skit eller pannkaka.
Tyckte mest det var skit faktiskt fast Yohios truddelutt var väl den som var minst dålig.

Så var det med det! Kanske borde sova snart, är faktiskt lite trött. I morgon är en spännande dag, jag ska handla till Schlagermiddagen och sen göra Pavlovabottnar. Själva matlagningen har jag lejt ut till två kockar som är fantastiskt duktiga på just matlagning. Rudolf får ta disken, fast det vet han inte om än. Kommer bli en glad överraskning...haha!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar