9 januari 2014

Mina fina fyrbenta



Godmorgon mina vänner!
Hade en helt okej natt på jobbet fast såklart var jag halvdöd när jag äntligen kom hem.
Har väldigt svårt att just masa mig i väg från jobbet, jag gillar att sitta kvar och snacka med mina fina dagkollegor. Känns viktigt att få lite social kontakt med alla i personalstaben. Bara man inte blir sedd som värsta snackpåsen?

Väl hemma kastade jag mig snabbt i säng eftersom jag visste att min lilla glädjespridare skulle komma på besök på eftermiddagen.
13.30 knackade det försiktigt på dörren och där stod då den lilla dreglande besten och ville in!
Han ska hänga med mig ett par timmar då Emilie hade en del jobbmöten. Alltid lika kul och jag kommer sova vidare i kväll ett par timmar till innan det är dags för jobb igen.
 Vi gick på promenad, runt Slottet som vanligt. Var rena upptäcksfärden för Carlos. Först träffade vi på en rar hund, sen såg vi två JÄTTESTORA konstiga djur som kallades hästar och tanterna som satt på dessa otäcka saker pratade pedagogiskt och gulligt med Carlos. Han var avvaktande men väldigt nyfiken. Tror det är andra gången han ser såna läskiga hästar. Vi har aldrig någonsin hört honom morra, tror inte ens han kan det. Men nu kom det något märkligt läte från honom samtidigt som han reste lite ragg (heter det så på hundar, ragg?) Han såg så rolig ut!
Fast han var såklart mest nyfiken och ville gå efter hästarna när dom försvann in i skogen. Lilla fisen!
När vi kom hem efter nästan en timmes promenad så hade Gustav tagit plats på hundburen.
Han blängde lite halvilsket på Carlos men sprang fort in och upp på övervåningen för att sova. 

Nu sover Carlos också, helt slut efter så mycket nya bekantskaper och lång promenad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar