29 januari 2014

Redo



Har varit på en promenad med Carlos alldeles nyss. Första gången jag var utanför dörren sen i måndags morse.
Mår nästan bra nu! Lite ont i magen fortfarande bara.
Carlos och jag har mystajm, han sitter och sover i mitt knä medans jag bloggar. Lilla hundhuvudet vilar så skönt på min arm och han snarkar så rart.  Mormors finaste lilla plutt!
Undrar verkligen hur statusen är på jobbet nu, hur många är sjuka i vinterkräkssjukan eller kanske alla är friska redan. Svaret får jag i kväll då jag kliver in i smitthärden igen.

I min tristess i går så har jag nästan klickat hem en vinterresa åt oss, men bara nästan.
Kan tyckas en aningen tidigt men jag gillar framförhållning och att ha något att se fram emot.
Vi firar ju, tro det eller ej, silverbröllop i december. Och vad passar väl bättre då med lite sol, värme, bragdmedalj och avkoppling.
Men jag sa till Rudolf i går när jag visade resmålet och hotellet att de kanske är dumt att boka allaredan. Vi är kanske både är skilda, halta, lytta eller rent av döda bägge två i december, tar för säkerhetsskull avbeställningskydd för att inte riskera att förlora alla pengar.
Verkar ju urbota dumt annars.  Nåja, vi får se vad det lutar åt.

Nu dags för lite kaffe, något som jag inte heller druckit på länge!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar