3 januari 2014

Årskrönika, Första kvartalet 2013



Vad vad det som hände?
 Här kommer första delen.
Nu kör vi, håll i hatten!

Januari 2013:
  • Gustav höll på att få huvudet uppätet av något för oss oidentifierat stort djur. Jättehemskt!
  • Jag drabbades av vinterkräksjukan trots pepparkornintag och var lite lätt döende ett par dagar.
  • Självaste Zlatan handlade på "mitt" Willys OCH JAG VAR INTE DÄR!
  • Blev signad av Håbo Kommun, igen. Där blir jag kvar!
  • Framkallade massa bilder för att det var gratis, gratis är gott!
  • Fick ont i magen av allt skrattande efter att ha sett Johan Glans på Cirkus.
  • Rolf städade besticklådan noggrannt.
  • Gustav är en bortskämd katt med många matskålar med räkor, torsk, torrfoder och Sheba.
  • Vi skulle på genrepet av Jerry Williams show men blev insnöade i väntan på inställda pendeltåg och hann aldrig fram i tid. Dränkte våra sorger på den lokala restaurangen istället och gick all in, kul det med!
  • Blev medbjuden på Idrottsgalan tillsammans med Ingrid. Jocke hade fixat finfina biljetter till tanterna. Frotterade oss med MÅNGA kändisar, alla UTOM Zlatan var där....nästan.
  • Erika och jag var och gullade med djur på Husdjursmässan. Mysigt!











Februari 2013:
  • Jag arbetade min sista natt på Flottiljen och min fina kollega grät när vi gick hem. Är så väldigt populär och trevlig jag!
  • Skypade med Erika för att vi längtar efter henne, allihopa.
  • Hade tre dagars introduktion och installation på Solängen, trivdes på en gång vi är ett härligt gäng!
  • Hade avskedsmiddag för mina kollegor från Viggen/Flottiljen. Italienskt tema och det var så in i bäng gott!
  • Släppte bomben om att jag skulle bli mormor i april och besöksräknaren gick i spinn. Ett par hundra unika läsare på ett kick och det slog t.o.m mitt senaste rekord, det inlägget som handlade om dom kostsamma, onödiga och enklare varianten att operera sig till en smalare kropp, genvägen genom GBP.  Där retade jag upp många som kände sig träffade...mohahahaha! Var ju liksom det som var meningen....man märkte ju iaf vilka som tog åt sig! Slutdiskuterat! Det roliga med att jag skulle bli mormor var att nästan alla trodde att det var till en liten människobebis, så var icke fallet det var ju lilla Carlos vi väntade på.
  • Väntans tider......och till sist föds Carlos på Alla hjärtans dag. Vi var så lyckliga!
  • Rolf hamnade på avdelning 92 på Danderyds sjukhus, dubbelsidig lunginflammation och han var dålig...riktigt dålig. Han blev kvar i 6 dagar med syrgasgrimman i nosen dygnet runt och jag åt inte kokt torr potatis på hela veckan...whiooohiooo!
  • Ingrid och Micke åkte på semester...till Florida! Jag blev matad nästan varje dag med härliga bilder.  Avundsjuk? Ja, som fasen! Gustav och jag fick såklart som alltid fina presenter.
  • Jag bakade en kokostoscakaka för att fira maken hemkomst från sjukhuset.























Mars 2013:

  • Powerwalkande i solskenet blev min motionsform tills ryggen tryckte på bromsen.
  • En fruktansvärd snöstorm drabbade Skåne, otäckt var bara förnamnet.
  • Gustav och jag myste mycket och skedade tillsammans på sängen.
  • Emilie och Jogge besökte Carlos för första gången, han var då fem veckor och det var förstås kärlek vid första ögonkastet. Mormor fick nöja sig med bilder.
  • Vi hade vattenbrist några dagar (tror jag) p.g.a stor vattenläcka i kommunen. Bunkrade i hinkar och Gustav var glad att få en sån stor vattenskål.
  • Fastnade i Candy Crushträsket, tvärslutade och spelade inte på fem månader.
  • Rolf tvättade sina raggsockor omsorgsfullt, hängde dom fint på köksstolarna.
  • Jag arbetade första natten på Solängen, trivdes direkt!
  • Melodifestivalen! Final på Friends och vi hade bästa platserna. Carola stannade till vid oss på väg ner från scenen...vi stammade och fick inte fram ett ord.
  • Emilie fyllde 28, och hur fan gick det till. Hon låg ju i mitt knä och sov för ett tag sen?!
  • Fick finfina chokladpraliner i påskgåva av min chef, rart av henne.
  • Rolf sov mycket, helst framför televisionsapparaten








2 kommentarer:

  1. Inte för att vara petig med johan glans var i feb. Den 12 för att vara exakt. När kommer nästa del?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Säger som Agnes. "Är det sant!?" Nästa del lär vänta på sig....

      Radera