7 januari 2014

Årskrönika Maj 2013

Kära vänner, nu har vi kommit ända in i maj. En härlig månad med sol, varmt och härliga upplevelser.
Blir som vanligt ett hullerombullerinlägg, tar alldeles för lång tid att fixa bilderna och tant Ewa är trött i kväll.


 Jag och två andra likasinnade gamla klasskompisar från Dackes tid var på Stadsteatern och såg denna
trevliga föreställning. Vi skrattade gott! Efteråt åt vi varsin död rödspätta på en trevlig restaurang.


Den här fina pinglan och dessutom min bästa vän fyllde ojämnt!


 Som alltid när man besöker Ingrid så är resårbyxor att föredra! Här var det inte sju sorter utan snarare sjutton. Blev av med min Keylime pie-oskuld också...förbannat god den pajen!


 Carlos fortsatte att hjälpa till på sitt lilla vis!
Kolla vad liten han är!!!


 Kom en ny produkt i butiken...MJUKGLASS! Och jag var i himlen en stund.


 Lyckades med bedriften att odla en svulstig tonårsfinne på hakan, man får vara glad för det lilla.
.

 Tog en jäkligt skön bild på Carlos som vägrade ligga ner och sova,
 vi började använda uttrycket "SITTSOVA"


 Hade finfrämmat av Sågar-Anders som äntligen sågade upp allt timmer vi hade på tomten och som grannarna retade sig på. Var en solig dag och Sågar-Tönten var tvungen att skydda lilla näsan...med en bit silvertejp. Coooolt! Efter några dagar kom fakturan på dryga sex lax!!!?  
Hade kunnat köpt massor med silvertejp för den summan. Det är tydligen dyrt att såga timmer.


 Rolf förbereder sig för vintern, mycket ved att elda med. 
Sekunderna efter den här bilden togs så rasade allt, stackars Rolf!



 Gustav njöt av värmen och lekte kurragömma i vegetationen.


 Klickade hem lite nya puppor i fotvänlig sandalstil.
Dom nedersta skickade jag tillbaka, klämde så över lilla vickevire.


Blev bjuden på en underbar trerättersmiddag hos gräsänklingen Ingrid. Goda drinkar, rosévin och så god mat. Skönt med nedförsbacke hem på nattkröken.


Caesarsallad blev min paradrätt!


Anne och Lotta kom och hälsade på Carlos som blev ett stycke överexalterad. 
Lotta tyckte nog att lillgrabben var en smula jobbig.


Var på Friends Arena och gluttade på Bruce Springsteen.
Var fantastiskt bra även fast jag inte kunde sjuna med i någon låt utom en.
Booooorn in the jou s ejj.....


 Hittade två tröttmössor i soffan en dag.





















Blev bjuden på RIKTIG mjukglass hemma hos Anne som fått en RIKTIG mjukglassmaskin av sin snälla familj.  Sen hade vi en picknickdag nere vid båtklubben med förberedelser inför sjösättningen.


Gillar rara sms!



Även Rolf fortsatte att briljera när han skickade sms till mig.
Förstod inte riktigt hans sista mening.
Och att jag kallar ägg för pägg är en liten intern skojhistoria i familjen.



 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar