25 januari 2014

Årskrönika, November 2013


November var en bra månad vädermässigt. Ingen snö på långa vägar och inte speciellt kallt heller.
For runt på allehanda utflykter och äventyr.



Gjorde det alla borde gjort, nämligen skänkte pengar till tyfonens offer på Filippinerna. Gjorde det faktiskt två gånger och sen dessutom blev jag stolt Världsförälder genom Unicef.
Fyndade en billigtsomfasenjacka för 79:-, lite stor men som sagt snorbillig.


Rolf var rädd att glöggen skulle ta slut på Systemet så redan tidigt i november inhandlades den.
Blossa 2013 smakade för jävligt! Och så här i efterhand kan jag konstatera att vi har flera flaskor glögg av allehanda sorter kvar, vi drack dåligt alltså


Fick träffa en ny liten bedårande varelse. Lilla Lexie 12 veckor och av rasen Tollare. Magisk söt!



Ingrid och jag åkte på en heldagsutflykt till Åsby Gård i Hallstahammar. Vi botaniserade runt bland tomtar, troll, baskerklädda pensionärer och räkmackor. Fyndade varsin smidesljusstake för 20:- på hemvägen då vi slank in på Plantagen i Västerås.

 Fick äran att bli ställföreträdande vårdnadshavare för Carlos i sex dagar och fem nätter då det skulle resas till Italien för att hälsa på släkten.
Gick hur bra som helst och jag tror inte han saknade dom ordinarie ett dugg. 
Pep inte en endaste gång!
Dagarna tillbringade vi här hemma, gick promenader med Bitte och barnbarnet
 Lex som skrattade mest.
 Kvällarna och nätterna var vi hemma på Norrboda, hade blivit för jobbigt med två ej kompatibla fyrbeningar i sängen här hemma.


I present av sina hemvändande päron fick Carlos lite Juventustrams.......
Jag som är Bajare, säger CG!





Var på  Venngarns Slott två gånger på samma vecka. Första gången på ett s.k event där närmast sörjande, politiker, kommunpampar och annat löst folk bjussades på rundvandring, historielektioner, förjävlagod svampsoppa, vin, kaffe och andra trevligheter. 
Dessvärre blev det stressigt för mig eftersom jag skulle jobba.
Andra gången tog jag med mig Catta och vi fick en botanisera själva iklädda röda besöksvästar på området. Sen dök Rudolf upp snorig och stressad och visade oss lite roliga byggnader och icke svensktalande kollegor


Leksakskatalogen damp ner och det fanns en sida med presenter till mormor!




Besökte Taxinge Slott tillsammans med tre miljoner andra fikasugna människor med vassa armbågar. 
Tårtbuffén var en fantastisk upplevelse.


Tjuvstartade adventspimpandet! En hel vecka för tidigt!



Rolf fortsatte sin utrotning av åttiotalsfurun, denna gången en trappa upp.
 Fortsättning följer, snart blir det tapeter och nytt golv.


Gladde mina rara kollegor med ett hälsningsmeddelande på avdelningens whiteboard.
Dom blev så glada så facebook svämmade över.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar