15 januari 2014

Fri som en fågel



Jamen då så!  Då var det dags för ett tio dagars extremt slappande och återhämtande.
Inget som gör direkt ont. Gillar såklart dessa långledigheter och det är en av anledningarna att jag orkar med nattjobbet....långledigheten!
Ska ägna mig åt så lite som möjligt men är absolut öppen för förslag. Men som alla andra långledigheter genom åren tror jag att även denna kommer ägnas åt en del hundmys, slösurf, kattkli, kaffedrickande och tittande på oerhört meningsfulla eftermiddagsprogram på televisionsapparaten.
Skillnaden för 25 år sen var att jag istället för surfande lusläste text-tv, hundmys var istället att mata mina vandrande pinnar och tv-tittande? visades det några tv-program på eftermiddagarna?
Något matlagningsprogram minns jag som alltid började klockan 15.00, ett måste för en matmor som jag...host, host!

Ska improvisationshandla på Willys nu. Kylen är tom och jag har inte hunnit (läs: orkat)
planera några middagar alls.
Så jag rycker väl åt mig något korvpaket och lite rotfrukter och handlar mer diciplinerat i morgon.

Ut i kylan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar