12 januari 2014

Årskrönika Juni 2013



Dags att avhandla junimånad i min så omåttligt populära årskrönika. Juni var en skön och varm månad som mest gick åt till att grilla, fika, äta sill, umgås med familj, fyrbenta och vänner och bara glassa runt.  Min kopp te så att säga!


Hela fina familjen Solängen blev hembjudna till Anna på Fånö för mysigt umgänge. Vi gick tipspromenad (som jag vann!), åt och drack gott, lekte Så ska det låta (där jag vann...nästan) och bara hade det trevligt! Skönt gäng man hamnat i, trivs i detta sällskap. Tre trallande jäntor Anna-Greta, Marie och Linda på bilden ovan.
(För er som är petnoga så var detta den 31 maj och skulle således varit med i majmånad.)


Typ ALLA laddade ner den senaste väderappen och man fick vare sig man ville eller inte se gradantal och väderförhållande från världens alla hörn. Jag ville naturligtvis inte vara sämre.



Prisa gud! Här kommer skatteåterbäringen!
Kul inslag med lite tjabbenysing på kontot, jag handlade 40 kvadrat ekparkett för min.


Började spara till pannlugg.



Fick fina liljekonvaljer av Erika som var på skogspromenad med Rudolf. Jag fortsatte mitt fredagshandlande med mamma, alltid 10 meter före.





















Anne H levererade en hel kasse med underbara bra-att-ha-saker från mitt favoritshoppingställe.
Fika på Våfflan i Sigtuna gjorde vi många gånger.























 Erika och Tina åkte på husbilssemester


 Och Rolf tog kissen på promenad

Vår fina Jogge fyllde 28 år och vi firade stort. Smörgåstårta, paket, god tårta, vin, kvinnor och sång.
Precis som en italienare vill ha det, eller?




Carlos växte och växte. Hittade nys sovstilar...kanske inte dom bekvämaste.


Ingrid och jag blev bjudna på prinsessbröllop!
Vi avböjde middagen på Drottningholm och käkade thai i stället.
 En flaska rosé slank ner sen var man redo för hysteriskt flaggviftande.


 Ganska nöjd med den här bilden. Vinkevink!


 Vädret var omväxlande. Blixtar och dunder på ingång och jag var rädd.


 Hälsade på Pia Pirat och alla hundar. Hon bor precis så som jag vill bo. Öppna landskap och inga grannar, jo, förresten en hage med får. Same same but different.






Blev bjudna på en spännande och impulsiv överraskningsresa av Ingrid och Micke.
Hamnade på Nibble Gård bortåt Enköping. Trevligt gårdskafé med trevlig butik där jag hittade en passande skylt som självklart fick följa med hem.





 Solängen blev högtidligen invigt av kommunalrådet i Håbo Kommun som klippte bandet och pratade fint. Bara celebriteter på plats att äta snittar och dricka bubbel i form av jag, Tore TV, kommunpampar, chefer och så förstås pöbeln och tjänstefolket.

 




 Jag fyllde år och gav plötsligt den materialistiska, patetiska, bortskämda fruntimret ett ansikte då jag fullkomligt grät av lycka över min present från familjen...en alldeles egen Ipad!
Är nog första gången jag gråtit tårar när jag fått en present...pinsamt är bara förnamnet. Och guuuud som jag älskar min lilla padda som därmed gjorde min Applefamilj komplett.
Jag bjussade på Pavlovatårta, Key lime pie, kaffe, kakor och rusdrycker. Bra dag i Bregottfabriken!


Carlos gav grythunden ett ansikte......


 ....medans Gustav gav slappkatten ett annat ansikte. Tassarna på lilla magen...sötis!


 Rolf grillar i kortbrallor, rutig Dressmanskjorta och barfota a ´la Ernst. 
Här befann han sig typ hela sommaren.


Jag utvecklade efter en timmes hårt trädgårdsarbete en fruktansvärd skada i tumvecket.


 Blommorna frodades och växte fint.

Så även den här lilla figuren, fyra månader och magisk ljuvlig!



Agerade flyttkarl då jag hämtade hem Erika och Ferry från Vara. Fullpackad bil i en av sommarens hetaste dagar och bil utan fungerande AC eller kupéfläkt. Inte lika magiskt direkt men kul hade vi, körde KD i stället för AC...KorsDrag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar